A raktárkészlet-nyilvántartó olyan kisvállalkozások számára készült, akik kezelni szeretnék meglévő raktárkészletüket, a lehető legegyszerűbben és a legolcsóbban.
Kinek ajánlom ezt a készletnyilvántartást?
Az eszköznyilvántartás azoknak ajánlott, akik még csak most kezdik nyilvántartásukat fejleszteni és raktárkészletüket felmérni. A táblázat alapvető funkciókat valósít meg,ez egyszerűségének az ára.
Feltétlek a használatohoz
- A Készletnyilvántartás kisvállalkozások számára v1.0 tulajdonképpen egy Excel táblázat, tehát a használatához szükséges valamilyen táblázatkezelő szoftver.
- A készletnyilvántartó program feltételezi, hogy rendszeresítve van valamilyen cikkszám vagy azonosítószám a raktárban. Ha ez nem igaz, akkor is használható a készletnyilvántartás, viszont ebben az esetbe szükséges lehet bevezetni valamilyen azonosításra szolgáló címkét. Tipp: Ha nincs ilyened használhatsz egyedi azonosítókat amik a termékek nagy részén megtalálhatóak, pl vonalkód, MAC, sorozatszám és hasonlók..
Használat
A képen látható a táblázat Készlet munkalapja, itt az aktuális készletünk mennyiségei látszanak. A Mennyiség oszlop adatai védettek, azokba írni nem lehet, az ide bekerülő mennyiségek számított értékek, a Forgalom táblában lévő adatokból dolgozik. Itt érdemes megadni a készletünk adatait, cikkszámot stb. Fontos hogy egy cikkszám csak egyszer szerepeljen, ellenkező esetben hibás működés léphet fel. Ez ellen van védelem, az azonos értékek cellájánbak háttérszíne pirossá válik. HA ezt észleljük keressük meg a táblázatban a dupla értékeket és módosítsuk azokat!
A Forgalom munkalap egy lista, amit folyamatosan frissítenünk kell, ide kerülnek a készletmozgások, ezekhez 1000 Ügyfelet is rögzíthetünk (Ügyfelek munkalap). Persze ez nem kötelező, viszont ajánlott. A Forgalom munkalapon többször is szerepelhet egy cikkszám, sőt erre szükség is van.
Mint a fenti képen is látszik, a Készlet listában szereplő terméket először be kell érkeztetni, ehhez szükséges a Forgalom sorban felvenni egy értéket. Persze nem törvényszerű ezt először megtenni, de ellenkező esetben a készlet 0-ról indul.
Ha a beérkeztetés megtörtént, a készletmozgások mindig egy egy új sor felvételével történnek!
Mit tegyek ha keresnem kell valamit?
Minden munkalapon be van kapcsolva a szűrő opció, aminek a segítségével bármilyen szempontrendszert kidolgozhatunk, megkereshetjük például azt, hogy 2016. Október 6.-án milyen termékeket szállítottak ki, vagy lekérhetjük csak egy adott termék teljes történetét.
Ki vagyok én, és miért készítettem el a raktárkészlet nyilvántartást?
Több évnyi raktározási tapasztalat van már a hátam mögött, szerencsére (amit akkor még balszerencsének éreztem ;)) több cégnél is megfordultam, így láttam a különbségeket a kis és a nagy cégek raktárkészleteinek problémái között. Ezeket a tapasztalatokat felhasználva készítettem ezt a szoftvert, ami nem is annyira a csúcstechnikára inkább a könnyű kezelhetőségre, és a továbbfejleszthetőségre alapoz.
Alapvető szempontom volt hogy egy olyan jól használható programot készítsek, ami a legtöbb kisvállalkozó igényeit ki tudja elégíteni. A jelenlegi táblázat 4000 tétel és 1000 ügyfél biztonságos kezelését teszi lehetővé, ami a legtöbb esetben elég.
A nyilvántartást szívesen elküldöm neked, egy kérdőív kitöltéséért cserébe. A kérdőívet itt találod, a válaszok megadása után megkapod a letöltési linket is!
Készletnyilvántartás kisvállalkozások számára
Az Excel Készletnyilvántartót a kérdőív kitöltése után töltheted le, ehhez mindössze néhány kérdésre kell válaszolnod!